10 Haziran 2011 Cuma
Kücük Gerginlikler 5
Kimse yoktu
"Iyi" dedi en azindan oturarak gidecegim
Duragin diregine yaslandi
3 dk sonra biri daha geldi yanina
35c gitti mi die sordu
"He amk gitti ama ben binmedim cünkü ben bu duragin delisiyim hergün bu saatte buraya geliip kalkan otobuslere el salliyorum ölmeden önce eski sevgilime en son burdan el sallamistim filan sokaklarda yasiyorum derbeder oldum" diyesi geldi
Ama "sanirim gitti ben geldigimde yoktu" diyebildi sadece
Adam kac dakikadir burdasinizki die sordu bu sefer bariz ajan mina kodugumun die gecirdi icinden 5 dk filan oluyodur dedi
Adam sanki hic bise sormamis gibi cevapla ilgilenmeden telefonla konusmaya basladi
Simdi cok yalniz durakta onla bunla konusmaya calisan adam gibi olmustu sinirlendi
Neyse 1inci siradayim en azindan tabiki bunun zorluklari olacak dedi
O sirada 3 tane penguen göründü uzaktan arkaarkaya dizilmis kaykila kaykila yürüyolardi
Yasli kisa boylu basörtülü teyzelere penguen derdi
Cok korkardi onlardan nedense
Onlarda gelince durak kalabaliklasti bi anda sira olustu
Otobus yanasti
Yanasti
Tam ikinci adamin önünde durdu kapiyi acti
Bi anda siranin disinda kalmisti
"Hay mina kodumun söförü" dedi
Ikinci adam direkt atladi
Arkasindan penguenler piti piti bindi
Sira durmak bilmiyordu
"Aa sikerim gircem araya amk ilk ben geldim" diyerek siraya daldi
Bi genci itekledi
Genc bise demedi
Parayi verdi
Yer bakti
Oturdu
Arkalardaydi
Bi check etti ortaligi bos koltuklari saydi
Otobus hareket etti
Oh dedi 9 koltuk bos
Kalkmak zorunda kalmiycam diyip rahatladi
Bi sure sonra diger duraga geldi otobus
Bi kalabalik hücum etti
Bi anda doldu heryer
Binenler hep yasliydi ya da hasta
Hastane duraklarindan nefret ediyordu
Hastane duragi türk delikanlisinin kabusuydu
Hepsi ya yasli ya hasta bi sürü yolcu biniyordu bu duraklardan
E haliyle kalkmak farzdi
Etrafina bakindi
En düskünü ve yaslisini secti
Yer vermek icin
Hafifce koltugundan kalkip direge tutunarak amcanin omuzunu dürttü
"Gel otur amca" dedi
Amca yok evladim saol dedi
"Gel otur otur amca" die israr etti
Amca "yok evladim ben birazdan incem" dedi
Amcayi kafasindan tutup koltuga gömesi geldi o an
Simdi otobüsün dulu olmustu
Bi kere birine yer vermis herkese verebilirdi artik
Bir sürü hasta ac akbaba ayakta canli gözünün icine bakiyordu
Acil birini secmesi lazimdi
Bu sefer yanlis karar veremezdi
Poposu hafif yukarida
Koltugunu koruyarak
Arandi
Ordan sürüden ayrilmis bir penguen teyze
"Evladim oturmucaksan ben oturayim" die üstüne uctu
Bise demeden yerini teslim etti
Kücük Gerginlikler 4
Bi isi yoktu kimseyi de beklemiyordu.
Sadece evde sikilmis bi cikayim dolanayim die binmis otobüse gelmisti.
Yanda polisler araba da oturuyordu.Bira icmeye gitsem cok erken dedi cay icsem caya verilcek para cok fazla geliyordu.
Evde yapilabilcek biseye disarida para ödemek cok mantiksizdi.
Bunlari düsünürken arabadaki polislerin ona baktigini görmüstü.
Gerilmisti.
Burdan hemen uzaklasiyim die düsündü kimlik sorulmasindan nefret ederdi.
Ve genelde hep sadece onu durdurup kimlik sorardi polisler.
Kafasinda bahar ayinda gri bere üstünde birinden calinmis gibi duran pahali Brummel ceketiyle evsiz tinercilere benziyordu.
Üstünü pek degistirmezdi.
Yorucu gelirdi elbise secmek.
Zaten pek de biseyi yoktu.
Eski model cep telefonunu cikartip kac konturun kaldi hattini aradi kulagina tuttu.
Biriyle konusuyomus gibi yapti.
Telefonu o kadar eskiydiki ancak patlatilmayi bekleyen bombayi tetiklemek icin kullanilabilirdi.
Bunu farkedip daha da gerildi.
Disaridan kaybedicek biseyi olmayan intihar bombacisina benzedigini düsündü.
Polisler ona dogru yürüodu.
Belkide sadece yürüyolardi ama kisisel aldi.
Telefondaki kadin 33 kurusunuz var diyip monologunu sonlandirmisti ama telefon hala kulagindaydi.
Yavasca tünele dogru telefon kulaginda yürüdü.Simdi biri arasa komik olurdu.
Ama aramadi.
Cay iccek bi yer aradi.
Ucuz olsundu.
Polisler mintikasinda kalmisti.
Solda tabureleri gördü buraya oturayim dedi.
Arkasina bakti iki tane sokak köpegi pesindeydi.
Hay sikiyim dedi.
Kafada gri bere üstünde kendisine bol gelen pahali bi ceket ve yaninda iki tane sokak köpegi.
Simdi tam bi evsiz gibi görünüyordu.
Köpeklere host deme riskine giremezdi.
Demedi de orda oturanlarin "ay bu evsiz yanimiza oturmasa bari" bakislari altinda bi tabureyi cekti oturdu.
Gerizekali hayvanlarda önünde biraz dolanip taburenin iki yanina uzandilar.
Al iste sanki yillardir beraber yasiolarmis izlenimi uyanmisti.
Garson yaklasti bakislarindan belliydi.
Onu orda istemiyordu.
Muhtemel parasi yoktur bunun die düsünüyodu.
Aslinda cok da yoktu ama evsizde degildi.
Evsiz olmadigini göstermek icin bi kola söyledi.
Yetmedi bi de sordu yiyecek biseler var mi die
Garson tost var dedi.
Tost zengin göstermezdi onu hamburger var mi die sordu.
Halbüsü bi cay icip kalkicakti ilk basta.
Simdi bu gerizekali köpekler yüzünden hamburger istiyordu.
Garson yok dedi.
Rahatladi.
Tamam sadece kola dedi.
O sirada telefon caldi.
Cebinde tasirdi telefonu.
Ama bu eski telefonu cikartip orda konusamazdi.
Daha yeni param var izlenimi uyandirmisti.
Ama telefon da susmuyordu.
Bütün bakislar ona döndü.
Elini cebine atti telefonu komple kapatti.
Kolasi geldi.
Bi sigara yakayim dedi.
Ama cebinde 2bucuk liraya aldigi kacak 2005 vardi.
Hay skiyim dedi tekrar karsida büfe gördü.
Kalkti bi camel soft aldi.
Camel soft onu maceraci sehir bohemi gösterirdi.
Kiligina önem vermeyen dag tirmanisi yapan dogayla hayvanlarla dost biri.
Iste buydu imaji.
Sevindi.
Sigarasindan bi nefes cekti.
Kolasini yudumladi.
Gülümsedi.
Kodumun beyaz yakali burcuva köleleri diyerek oturanlari kücümsedi.
Gaza geldi.
Köpekleri sevdi.
Köpekler sevilince kalkti gitti.
Tek basina kaldi.
Özgüveni de gecti.
3 Haziran 2011 Cuma
Kücük Gerginlikler 3
Kücük Gerginlikler 2
Kücük Gerginlikler 1
22 Mayıs 2011 Pazar
Mandal
Balkonda
Çamaşır ipindeki en sağdaki mandalsın sen
Tahtadan hafif ıslak
Hep tek başına digerlerinden ayrı
Sepette durmayan
Her daim orda asılı
Sokağı izleyen
Yaşı geçgin mandal
Biraz huysuz
Bir atletin ucundan tutmayan
Ama bir corap çiftini
Tek başına taşıyan
Ulu Bokarya ve Holy Shit
Kucuk Bok Bocegi onundeki bok topagini yuvarlarken bir an durdu ve dusundu "Biz ne yapiyoruz?" diye.Ve arkasindan gelen annesine
_"Anne biz bu boktan hayati hakediyor muyuz?" diye sordu
_Annesi;"Ah kucuk bokum benim tabii ki bu boktan hayati daha haketmiyoruz.Onu haketmemiz icin daha cok calismamiz lazim.Cok calismaliyiz ki bize bu boktan hayati veren ulu tanrimiz Bokaryaya layik olalim.O ki bu boktan duzeni bizler icin yaratmis.Rizkimiz icin canlilari sicirtmis.Su onunde yuvarladigin bok topunu ona borcluyuz.O bok topagi ki icinde atalarimiz var.Canlilari boktan yaratan ve boka ceviren Onun gucudur.Kutsal kitabimiz Holy Shit" deki 5 emir bize her seyi anlatir:
1-BOK
2-YE
3-IC
4-SIC
5-TEMIZLE
Bizim bu boktan hayati layigiyla yasamamiz icin bu 5 emiri eksiksiz yerine getirmemiz gerekir.Bu zorlu ve boktan bir yoldur.Ama yeterince calisirsak ulu tanrimiz Bokarya bizi en buyuk bokla odullendirecektir.
_Bitti mi?
_Evet
_Valla beni bilmemde siz harbiden hakediosunuz bu boktan hayati amk
_Nasil yani yavrum
_Taam yok bise sadece lookin awry
Depozito ve Iliskiler
_Kamil abi sevgilimi aldattim ben cok pismanim
_Iyi yapmissin
_Nasil abi iyi yapmissin sevgilim varken catur cutur kutur kutur baskasini domalttim verdim odunu eline eline kanir..
_Taam sus amk anladik da olur boyle seyler
_Olur dimi abi
_Evet olum aldatmak iliskinin emniyet kemeridir.Depozito gibi dusun.Onceden gururunu garanti altina almak demektir
_Acar misin abi biraz daha
_Burda olmaz
_Konuyu diom abi konuyu accan
_Ha iste depozito yatirdin olum iliskiye yarin oburgun senin kari seni terk etcek .Baskalari catur cutur kutur kutur domaltcak seninkini.E sen nabcan cekip gittiginde dimi o yuzden iyi yapmissin
_Saolasin be abi
_Sen saol yavru sar sunu da icelim Nasreddin sen nabion la bi saattir orda elde kalem
_Fikra yaziorum konsantre mi bozmayin bi amk
_Konusu ne?
_Mum atesiyle corba yapmak
_O ne lan yemek tarifi mi veriosun amk
_Ilk basta kazan dogurtmali yazdim da cok futuristik geldi
_Nasreddin cok iciosun sen gecen de essege ters binmisdin amk neyse takil sen
Hep Bişeler İçi Boş Şişeler
-Beni neden aldınız daha cok genc bir doktorum ben bu kadar erken ölemem amk
-Seni ameliyat için getirttik
-Ne ameliyatı
-Kul dönmesi muhahahahaha
-Hohohohooh ayy yarıldım amk çok iyiydi la bu
-Komik mi şimdi bu amk
-Sıs la yürü sen
Çiçek ve Kuş
Çiçek eğdi başını
Kuş ağladı
Çiçek dedi üzülme
Kuş baktı
Çiçek ne bakıosun benim suçum mu dedi
Kuş sordu
Çiçek anlamadı
Kuş ağladı
Çiçek ağlama dedi
Kuş sindi
Çiçek güldü
Kuş ne gülüosun dedi
Çiçek aklıma bi fıkra geldide dedi
Kuş şimdi zamanımı dedi
Çiçek haklısın dedi
Kuş ağladı
Çiçek sustu
Kuş bağırdı
Çiçek ağladı
Kuş uçtu
Çiçek güldü
Minibüs ve Tekerlek
-Yokuşluda incek var mı?
-Yok
-Ben incem beyefendi nie yok diosunuz gerizekalı mısınız?
-Madem yokuşukluda inceksiniz nie pencere kenarına kuruluyosunuz camış gibi? zate yolculuk boyunca harribo ayısı gibi yapıştınız pencereye hapisten yeni mi çıktınız, ilk kez mi görüyosunuz gökyüzünü amk
-Ay sana ne be adam kak incem ben mal mıdır nedir ya
-Kalkmıorum ben iki durak sonra incem
-Şöğğföör beeey
-Birader bağyana yol versene
-Sen karışma sürmeye devam et
-Ay sapık buu yaa
-Kalk lan ordan mna kodumuun çocuuuuu
-Tamam sağda iniyim ben şöför bey gerisini yürürüm hava güzel zaten iyi akşamlar size
Dermatolojik Hayvanlar
-Havva:Cinsel tercihin ne Adem?
-Adem :Çok seçenek var da sanki amk.
Tabi muhtemelen diyalog başka türlü de olabilirdi
_Havva:Cinsel tercihin ne Adem?
_Adem: Gayim ben
_Havva:Ben de kadınlardan hoşlanıyorum zaten
_Melek:Lan milyon dolarlık projenin içine etceksiniz uçkurunuz yüzünden amk
İşte bu nokta da gaylik ve lezbiyenlik günah olarak kabul edilmiştir büyük dinler tarafından.
Kotunu Ararken Ölen Adam
Telefon çaldı.
Uyandı.
Kalktı.
İşedi.
Yüzünü yıkamazdı zaten Leonardo Di Capriyo ya benzedigini düşünürdü şişmiş gözlerle bozulsun istemezdi.
Dişlerini de fırçalamazdı.
Tanrıya inanmazdı.
Tanrı olsaydı dişler çürümezdi derdi mükemmel sonsuz olan bir tanrı neden 40 yıl bile dayanmayan dişler yapardı ki?Yapmazdı o zaman tanrı yoktu.
Kendi vucuduna baktıkca bütün insanlıgın çinlilerden geldigine inanırdı.
Bu ucuz işcilik anca onların işi olabilirdi.
Kotunu bulamadı acaba banyodamıydı diye baktı.
Musluk damlatıyordu.
Demek tam sıkılmamıştı.
Eliyle sıktı afrikada ki susuz çocuklara ayna da gülümsedi onlar için bişey yapmanın mutluluğuyla.
Eskiden o karnı şişik afrikalı zayıf cocukların ekmek olmadıgı için çok su içmekten öyle karınlarının şiştiğini düşünürdü.
Sonra haberlerde okudu orda su yoktu.
Ama hala çözemedi pekde düşünmedi aslında.
Kot banyoda da yoktu.
Balkona mı koydum acaba dedi.
Balkona cıktı.
Bir kedi gördü saksılıgın üstünde altta da yaralı bir kuş kedi üzerine atlamak üzereydi.
Kedileri sevmezdi.
Kediye tekme savurdu balkondan düştü.Kuşları da sevmezdi kuşu da aldı balkondan aşşağı attı.
Kot asılı duruyordu orda bugun kot giymiyim diyip geri döndü.
Balkonda yürürken hep ayagını bosna hersek köy köprüsü gibi yapardı.
Sadece topugu ve baş parmakları üzerinde yürürdü.Böylece üşütmem diye düşünürdü.
Sağlığı için yaptıgı her iyi hareketi hayatına 1 dk artı olarak eklerdi.
Onun mantıgına göre insan ölümsüz olabilirdi.
Eger günde 1440 kez saglıgı için iyi bişe yaparsa durumu nötrlemiş olurdu.
Ama bu biraz zordu.
Gerçekçi olup imkansızı istemezdi.
Salona gitti.
Eskimiş kolayı biraz salladı köpürmüştü.''Olan asidin de amına koyduk'' dedi test ederken kolayı murdar etmişti.
Bi yudum aldı öğk dedi.
Bi sigara yaktı.
Takvime baktı 25 mart 2011'di.
Bugün neresi işgalden kurtulmuştur acaba dedi.
Ofladı
Sıkılmıştı
Balkona çıktı
Kotu aldı
Aşşağı attı
Sonra arkasından atladı
Öldü
Bugün 25 marttı
Kadir Kıymet Bilmezler
Kadiri bilmezdi Kıymet
Kadirin Kıymetini de kimse bilmezdi zaten
Sonra Kadirin oldu Kıymet
Bunu duyan herkes
Kadir Kıymet biliriz dediler
Halbuki Onlar
Kadir Kıymet bilmezlerdi
Tesadüfler ve Kımıldayamayan Huma Kuşu
_İyiygünler beyefendi röğönkornasyona inanıyor musunuz?
_O ne la?
_Peki Leğenkarnasyona?
_La bi kak git
_Kazanın doğurduguna inanıyorsundaa
_Gerizekalımısın arkadaşım sen
_Bittabb
Kefaletten Habersiz Bir Kefal İdim
-Ciğer nerde?
-Kedi yedi
-Ha illa sikip atcan fıkrayı dimi gerzekalı karı ben çıkıyorum yogurd nerde?
-Napcan yoğurdu?
-Göle maya çalcam amk sanane nerde yogurd?
-Kedi yedi
-Çüş amk onu da mı yedi
-Ay bi sus gitde bi iş bul allaisen nasreddin boş boş işlerle uğraşıyosun
-Ben çıkıorum vıdıvıdı etme eşek nerde?
-Kedi yedi
-Nasıl la?
-Dkşkdşaşdkşsada
-Çok komiksin cidden yani
-Ay işim gücüm var nasreddin daha komşunun kazanını dogurtcam bi git başımdan
-Karı bu hayattaki başarısızlıgımın tek kaynagı sensin yemin ederim
18 Ocak 2011 Salı
Kırılgan Benlik ve Ruhumun Telif Hakları
-Bana yaşamak için bir sebep gösterin
-Bana mı diosun
_Evet sana diyorum
_Yok öyle bir sebep
_Sen kimsin
_Temizlikciyim 11inci kat ve teras katını ben temizliyorum
_Boşuna uğraşma atlıycam ben
_Ne uraşcam amk atlarsan atla anammısın babammısın gadaşımmısın
_Haklısın hiç kimsem yok zaten en garibi de ne bilio musun
_Bilmiyorum
_En dipteyim diye ölmek istiyorum ve ölmek için en yükseğe çıkmam gerek çok ironik
_Çekil de oraları da temizliyim bak saat kaç oldu daha alt katı temizliycem gadaşım
_Yok çekilmem ikna edemezsin beni
_La havle vela kuvvet kaldır şu ayağını madem
_Laa! La! La! Laa!
_Mına kodumun salaa düştüya la
1 Saat Sonra Emniyet Müdürlüğü
-Kamil olum bu kaçıncı vaka
_Komutanım ben işimi yapıyodum ben nabıyım gerizekalı çıkmış atlıcam da atlıcam işimi de yaptırmadı bana türkü söylerken düştü ayağı kaydı
_Alın bunu içeri
_Niye ya
_Sıs la
_Amk zate hep siz kirletin ben temizliyim bi sormayın kendinize bu adamlar niye cıkıo dama azmış kedi gibi, sistemi bi sorgulamayın zate
_Ne dion la sen
_Yok bişe nefsi mudafa sayılır sölim ben işimi yapıodum yazın oraya
11 Ocak 2011 Salı
Kamil Kafası
Kamil:Ne diyon la at kılı filan mı sarıp içiyon sen?ağaç nası gülümsesin amk?
Nasreddin Hoca:Kazanın doğurduğuna inanıyorsundaa...
Kamil:Hoca az bi dur sende bişe konuşuyoz şurda amk.Mal da ne kafa yaptı amk
Cioran:Doğmuş olmaktan dolayı kendimi bağışlamıyorum. Sanki dünyaya gelerek bir gizeme saygısızlık etmiş, adı olmayan önemli bir hata etmiştim.
Kamil:E at kendini o zaman amk şurdan bıkbık etceğine
Cioran:Sadece canım isteyince ölmek elimde olduğu için yaşıyorum; intihar fikri olmasa, kendimi çoktan öldürmüş olurdum
Kamil:La bırak allaşkına josef alleyiselamım demioda.
Niçe:Hiç işte
Kamil:Olum hiç değilse arkadaşların var bizler varız çevir la
Niçe:Hiç yoktan iyidir.
Sartre:Var olmak susamadan içmek gibi bir şeydir
Kamil:Sen kimsin la?
Sartre:Varlığında, varlığın var olmasının söz konusu olduğu bir varlık olarak var olan bir varlığım
Kamil:Senin gözüne noldu la töbe bismilla kurbaa gibi yana yana bakıon la
Mevlana: Gel ne olursan ol yine gel
Kamil:Tamamdır hocu haftaya da sendeyiz amk
Cioran:Gerçek bende nefes darlığı yapıyor.
Kamil:Haklısın hocu azaltmak lazım şu boku
Nasreddin Hoca:Kedi nerde?
Kamil:Ne kedisi la taam daha sen içme amk.Neyse ben çıkıyım maçlar başlıycak kuponu yetiştiriyim.
Camus:Ya tutarsa?
Nasreddin Hoca:Dşkşadjjfhaskdhfajshd
Pesimistik Objeler ve Siklenmeyen Sujeler
Meydanda gezen
Alay ettiler
Sordular
''neden takıyorsun o mandalı senelerdir'' diye
''kokuyorsunuz kokuyoruz'' dedi ihtiyar
''biz yıkanıyoruz hergün pisliklerimizden arınmak için'' die böğürdü yavşak ahali
Yaşlı adam''çok geç artık temizlendiginiz suyu da kirlettiniz.Sidikli suyla abdest alınmaz'' dedi
Yavşak ahali sustu
''ölülerinizi bebelerinizi de kirlettiniz bu suyla''diye devam etti yaşlı adam
''ne yapmak gerek?'' die sordu ahali
''Ağlayın''dedi.''Vicdanımızdan gelen gözyaşı paklar sadece bizleri''
Ve ahali ağladı
Burnu mandallı yaşlı adam da ağladı günü piç etmenin vicdanıyla....
30 Aralık 2010 Perşembe
29 Aralık 2010 Çarşamba
dolaylı imali özlü sözler
hep tekrar deneyin çıksın
bi de hep sevgi barış olsun
shapur ile shupur (deneysel mit )
şehrimin rahmi otobüs durağı
sevgi üzerine bir kıssa(öğütlü)
sidhar kuyuyu kazmış içine bakıordu.ne kadar da derine gidebilmişti.solucanlar böcekler hepsine tanrı can vermişti.ve hepsi bu toprağın altında saklanıordu şimdi o da kendini buraya saklıyacaktı.eline küreği aldı biraz daha kazdı.topragın hafif nemli kokusu onu mest ediordu.elindeki toprakla temizlemeye çalıştı.kuyudan çıktı.biraz önce kafasına kürekle vurup bayılttığı sevgilisi Miyavla'yı kucakladı öptü sonra kuyunun içine yuvarladı.sidhar böyleydi sevdiği şeyleri hep toprağın altına saklardı.Şu anda bulundugu araziye bütün sevdiklerini saklamıştı.toprak iyiydi kimse bulamazdı.tam bunları düşünürken bi ses duydu.3 bacaklı bir koyun bişeler mırıldanarak yaklaşıordu ona doğru.sonunda yanına kadar geldi.'' buralarda pideci var mı'' diye sordu sidhar'a.Sidhar ''10 km ileride var'' diye cevapladı.sonra ekledi''neden sordun ki?''''o pideci benim sahibimdi beni o büyüttü çok severdi beni kıyamazdı bana ama ben biliordum bigün beni kesceğini.geldi dedi sana kıyamam ama pide yapmam lazım sadece bir bacağını kescem sonra seni serbest bırakcam.dediğini de yaptı.beni çolak bıraktı sevgisi çolak bıraktı beni anlıormusun?ben de onu seviorum hala ama benim sevgim onu çolak bırakmıycak'' dedi ve sustu yürümeye devam etti ve uzaklaştı.Sidhar şaşırmıştı ama pek düşünmedi canı pide çekti ama işi vardı.kuyu yu toprakla doldurdu.sonra küreğini aldı kendine de bi kuyu kazmaya başladı......
sevgi böyledir işte a dostlar insanı canından eder çolak bırakır o yuzden sevmeyin sevilmeyin
..vitamin deposu portakal olarak girip bildiğin bok olarak çıkanlardan olmama kılavuzu....
küçük istiridye sokakta yürürken bir agaca toslar ve sinirlenir.
_bre mına kodumun agacı ne gezersin yolum üzerinde?
agac egilir ve derki
_neden padisah gibi konuşuorsun minik istiridye sen istiridyesin özünü unutma?
_sanane lan yarraım der küçük istiridye
agaç derin bir iç çeker ve
_sen benim kim oldugumu biliyorumusun'
-yöö kimmişsin lan
_ben abı hayatım
_ney?
_bilgeliğin agacı yani
_e nolmuş a.q um bize ne yararı var
_gregor samsayı bilirimisin peki?o benim torunumdur
_böcük olan lavukmu?
_sonradan öyle oldu özünü bilemedi
_dayı senin kafamı güzel?
_yöö
bu yöö den sonra küçük istiridyenin kafasında bir ışık parlar
_ananı skiim der
üstünden bir porsche geçen istiridye oracıkta ölür.ruhu yukarıya alınır.yargılanmaya başlar
_selamun aleykum
_isim?
_istiridye
_memleket?
_çatalcagız
_ana adı?
_istiridye
_baba adı?
_istiridye
_ne iş yapardın öte dünyada
_istiridye
_ölmeden önce son sözün neydi?
_ananı skiyim
_ben senin ananı skiyin ospunun evladı.atın lan bunu cehenneme
eger özünüzü bilmezseniz hepinizin sonu cehennemdi
.....Desporado ve Balıkçı Hurması.....
demişler.O da cevap vermiş.''Çünkü öyle bişey hiç olmadı ama belki olur.ben de olanı değil olma ihtimali olan şeyleri seçerim.olan zaten olmuştur artık.skilmiş götün davası olmaz.''demiş.Diğerleri''koskoca adamsın küfür etmeye utanmıyomusun?''demişler.o da ''yöö.hayat bir küfürdür aslında.sizler ise bu küfürü hakedenlersiniz''.''hayır biz özgürüz!'' demiş others.Yaşlı adam karşılık vermiş hemence ''yemezsen ölürsün yediğini sıçmazsan yine ölürsün sence özgür müsün?''others kala kalmışlar.''e ne önerirsin yaşlı adam?''adam sessiz kalmış ıkınmış ve uzuncaa bi osurmuş.''ve eklemiş eger hayat yedigini sıçmaksa o zaman osuracaksın mutlu olmak için çünkü tek elindeki bu osuruktur''
...................Aşk ve Mınçıka...........
pif pof pöf
_halamlardaydım yemek yiyioduk
_nasıl oldu olaylar hatırlıyomusunuz?
_az bucuk bişeler tv de gördüğümüz kadar işte o zamanlar Aksarayda bi halamlarda tv vardı zaten.eniştem halıcıydı bok gibi parası vardı sonra kumarda filan iflas etti.kumar ocak söndürür bacım.
_Aksaray?e siz olayların canlı tanığı değilmisiniz?
_yöö
_e peki bu belgesele nie başvurdunuz?
_nie ki bu ''Şuradaydım'' belgeseli değil mi?nihoho
_gerizekalımısınız beyfendi?
_yok lem taşak geçiom
_şakacısınız.neyse konuya dönelim.olayları biraz anlatırmısınız?
_hangi olayları?
_maraş olayları
_ne olmuş ki deprem mi oldu yine?
_bi sidigider misiniz?
_hangi kanalda çıkcak bu?
Ödüllü Film Nasıl Çekilir?
2)Erkek başrol oyuncunuz çirkin olsun kameraya göz kırpmadan 10dk mal mal bakabilsin.
3)Kadın oyuncu beyaz tenli ve kevaşe olsun gözaltları mor tercih sebebidir
4)''ayranı yok içmeye daddırevalliyle gider scmaya'' bu felsefeniz olsun.
5)nedensiz yere yerde yuvarlanan bir leblebi sahnesine kesme atın ya da bi yerlerden bi beyaz güvercin havalansın
6)Çok uzak cayırlıktan(tarlada olur) gelen senaryoyla alakasız bi yaşlı olsun mümkünse sessiz sedasız ölsün
7)Filmin 70 dk sındanda izlense başındanda izlense film anlaşılabilsin ya da bi bok anlaşılmasın istikrarlı olun
8)Kamerada çük açısı uygulayın(bkz Ozu)
9)mümkünse karakterler ana avrat düz gitsin ama bi yandan da Kafkadan filan konuşsunlar.Karakterler birbiriyle ne kadar tezat olursa o kadar iyidir.
10)Ev güneş görmesin duvarlarda kesinlikle duvar kagıdı olsun(bkz80 dönemi sanat filmleri)
Temizlik Üzerine
Psişik Dialoglar
_Sen böyle bi insan değilsin Kemalettin
_O ne demek la?Bana ipne mi diyosun?
_Hayır canım yani sen değer verdiğin kadınlara özellikle yakın arkadaşlarına böle tekliflerle geliosan cok sıkıldıgındandır.Yoksa böyle bi adam değilsin yani
_Haklısın değilim dimi evet özür dilerim eşeklik ettim
_Değilsin tabi oy canım benim ya
_Allah belamı versin benim ya resmen sana kayabilir miyim diye sordum
_Olsun canım önemli değil
_Peki bişe sorcam Rıza ya niye verdin?Onla da yakın arkadaşsınız.
_Ay vermicem işte sana Kemalettin ne uzatıyosun.
looser(kaybeden) olduğunuzu nasıl anlarsınız/1
Varoluşcu Sanat
El Çükü Gurbet Yükü
1990 lı yıllardaki Çin Hükümetinin ailelere tek çocuk hakkı vermek politikasından dolayı Çin deki bütün aileler bu hakkını erkek çocuktan yana kullanmıştı haliyle zamanla çindeki kadın nufusu azalmaya başladı 50 yıl sonra neredeyse bir avuç kadın kalmıştı ve onlarda hükümet tarafından korunmaya alınmış yaşlı kadınlardı.Çin Seddi duvarlarında açılan delikler nedeniyle yıkılma tehlikesiyle başbaşa haldeydi ve sonunda olan oldu duvar yıkıldı batı uygarlıgı artık 1 milyar abaza çinlinin tehdidiyle karşı karşıyaydı.Çinliler önlerine geleni miktiler domalttılar 30 yılda bütün dünya çinli oldu.Herşey artık 1 milyondu........ve ucuzdu nükleer santrallerde ve bu santraller dünyanın sonunu getirmişti sağ kalan bir kaç köy dışında herkes ölmüştü ve o köyleden tekrar yeni bir yaşam ve uygarlık oluşmuştu....... ama eski dünyayla ilgili çok az bilgi vardı artık
2092 Haymana Ovası/Arkeolojik Kazı Alanı
_Prof.Tut Ski Yan Çek kubar alanında 2010 a ait bir laptop bulduk
_Kubar ne lan?
_Ay işte kazı alanı efenim
_Neyse ne yazıyo üzerinde?
_Casper Nirvana efenim
_Hmm Nirvana demekki burada yaşayanlar Budaya inanıyormuş not al evladım
_Espri anlayışınızın aq um efenim
_Efendim bişe mi dedin?
_Yöö.Neyse içini açalımmı efendim
_Evet açın ilginç bişe olursa bana haber verin
ve 1 saat 38 dk sonra(herkesin bildigi gibi Casper Nirvana Laptoplar dünyanın en skik Laptoplarıdır ve 1 bucuk saatte açılır)
_Efenim bi kaç foto bulduk ama tek kolları yok.Ayrıca çekinen erkeğin yüzünde çeşitli salak ifadeler nereye baktıgı belli olmayan buğulu bakışlar var arkadada beyaz dantelli bir tül var fotografın üstünde de bir yazı Taygır 55.Ayrıca onun gibi birçok tek kollu başka insan fotolarıda bulduk onlarda da aynı bakışlar var.Buradan burda yaşayan halkın tek kollu ve mal olduklarını çıkarabiliriz değilmi efenim.Sanırım Apaçi ırkından gelmeler hele ki Taygır55 kesin oralı
_Hmmm.ver bakıyım şu fotoları.Hmmm.Bunlar webcam fotosu Manukyan.
_Webcam ne hocam?
_Bir tür kamera evladım.Eski ilkel yalnız insanlar fotograflarını bu aletle çekerdi tek eli mouse denen tıklama aletinde bakışları ise acaba nasıl cıkıorum lan die görmek için monitöre bakmakdaydı.O mal bakışlar bu yüzden
_Hmm o zaman fotograflarda hep tek kollu olmalarıda diger ellerini fotografı çekmek için kullanmlarından kaynaklı.Oyş çok zekisiniz efenim
_Bunun zekayla alakası yok evladım bu bilgidir.Bu dönemde yaşayan insanlarda sen gibi hataya düşmüşlerdi
_Nasıl Prof.?
_O zamanki arkeologlar kazılarda roma ve yunan dönemine ait bir çok heykel bulmuşlardı hepsininde tek kolu yoktu.Ve kolları bulamamışlardı.Bunu kolların yerin altında kırıldığına ve orda yok olduguna bağlamışlardı.Buna inanarakda yok oldular mallar
_Peki gerçek neydi Prof?
_Mantık aynıydı bu uygarlık gibi o zamanki yalnız insanlarda kendi heykellerini kendi yapıyorlardı evlat.O yuzden tek kollarını yapamıyorlardı ve bütün heykeller tek kollu oluyordu
_Çok skindirik bir teori efenim
_Ama Prof olan benim yarraım şimdi sktir git kazı alanından
_Ama okuyom ben yaaaaa ühühühühü
15 dk sonra başka bir öğrenci
_Prof. prof bir fotograf daha bulduk görüntü dokusu webcam le aynı ama iki kol da var bu fotoda hemide Nam June die çok yakışıklı bi adamın fotosu oyy olsada yiyişsek geyşası olsam
_Hmm mouse elleriyle kullanmadıysa nasıl çekmiş acaba bu fotoyu kendikendine?Başka biride görünmüyor çok ilginç.............
o gün
sen kardeşim
yoldaşının ekmeğini çalacaksın belki
ve sen beyaz kardeşim
o kara el cıkaracak seni çukurdan
belkide
ve sen inanan kardeşim
ilk kez sahibini reddedeceksin
ve sen inanmayan kardeşim
kana bulanmış her taşda tanrını göreceksin
işte o gün kardeşim
sürülecek tarla kalmadıgında
gidecek bir işin olmadıgında
cebindeki parayla sadece götünü silebildiginde
anlıyacaksın kardeşim
işte o gün kardeşim
bıçağı çeken İshakına kavuşacak
ve ben kardeşim
o gün dünyanın en güzel nahını çekeceğim sana
işte o güne kadar kardeşim
yatmayı planlıyorum
hep yaptıgım gibi
zaman zaman
işte o zaman
bir kazak kızı
çadırında gülümsedi
işte o zaman
gözleri hiç görünmedi
işte o zaman
o anladı
kazak kızları sevince görmezlerdi
Lavabolar ve Biz
Kutu ve Ben bi de Sonsuzluk
kutu var içimde
ben kutunun içinde
kutu benim içimde
ben kutunun içinde
kutu benim içimde
ben kutunun içinde
kutu benim içimde
ben kutunun içinde
kutu benim içimde
ben kutunun içinde
kutu benim içimde
ben kutunun içinde
kutu benim içimde
ben kutunun içinde
kutu benim içimde
ben kutunun içinde
kutu benim içimde
ben kutunun içinde
kutu benim içimde
ben kutunun içinde
kutu benim içimde
ben kutunun içinde
kutu benim içimde
ben kutunun içinde
kutu benim içimde
ben kutunun içinde
kutu benim içimde
ben kutunun içinde
kutu benim içimde
ben kutunun içinde
kutu benim içimde
ben kutunun içinde
...
..
.
kılgısal deneyimlemelerin doruksal açılımı
Radivaskulus Imniatte
_bilmem beklicez
_neyi?
_bekleyip görceğiz
_neyi bekleyip görceğiz?
_neyi beklediğimizi
_ölmek çok sıkıcıymış kitapta öyle yazmıodu ama
_kitaptan uyarlamalar hep kötüdür zaten
Good Vibrations
Kadın/Neden?
Tanrı/Çünkü ellerini açıp yukarı kaldırdıgında titriyorlardı!Bağımlısın sen
Kadın/Ama din afyondur
Anonim/İşte şimdi sıçtın kızım
Semptomik Okuma ve Günümüzde Bıldırcınlar
Efenim bilindigi üzere semptomik okuma birinin dediklerinden demediklerini çıkartmaktır yani demek istediklerini.Bunu Altüser Marksa Lacan da Fröyda yapmış diolar ilk bulanda Altüsermiş zaten.Avrupa da bilimsel ve felsefesel(ne demekse) gelişime katkısı olsada türk halkında başka şekilde kullanılmaktadır bu teknik misal
_berna seviomusun beni vercekmisin?
_hayır alican
burda devreye semptomik okuma yapan kanka arkadaş girer
_olum naz yapıo ya kesin vercek bence git yapıs dudaga
_olum kız direk hayır dedi
_ya olum o hayır der ben anlarım başka bişe demek istio naz yapıo o sen dal
_haklısın la zaten hayır derken agzı böle büzüştü
_bak işte diorum ben sana
_tamam aq gidiom ben
tabi olayın sonucu hüsran efenim ha bıldırcınların konumuzla ne alakası var öyle demeyin bıldırcınlar okusaydı büyük adam olurdu bence saygılar
Otto Weininger Üzerine
Vagikusmus ve Tarihin Yanılgısı
Fiişsel Bir Durumun Patolitik Açıklaması
Aşk Nedir?
İnternette ıq testi çözüp sonucunun 145 puan süper zeka çıkmasına ragmen sitenin online sertifika vermek için senden 10 lira istemesi durumunda teredütte kalmaktır.10 lirayı vermek gerizekalıca bir harekettir 145 ıq nun manası kalmaz adamlar demezmi ıq 145 ama skindirik bi sertifakaya 10lira vercek kadar salaksın.Ama insan istiyor işte :/Aşk da böyle bişeydir süper zekada olsan malca hareketler yapabilirsin dakdljskladjdka sırf blog ilgi çeksin diye aşk ile baglantı kurmak durumunda kaldım neyse hayat zor işte böyle
26 Aralık 2010 Pazar
Az Bi Salın Daa Derneği ile Röportaj
K:İyigünler Az Bi Salın Da derneği başkanıyla röportaj yapıoruz.Nedir derneğin amacı Mahmut Bey?
M:Merhabalar dernegin amacı kadınların erkeklere olan düşmanlıgı ve yaftalamasının ne kadar saçma oldugunu göstermektir efenim zira konunun bizle alakası yoktur sorun kadınlarla alakalıdır.
K:Nasıl yani?
M:Şöyleki kadınlar dogası geregi bencildir ve aslında en büyük rakibide yine kadındır.Bi erkegin degerini aslında başka bir kadın belirler erkek bu konumda edilgendir.
K:E peki feminist örgütler?
M:Feminist örgütler kadınların bu gerçeği örtmesinin bi çabasıdır.Liseli kızlara bakarsanız genellikle 2 yakın arkadaş vardır ve bunların ortak bi düşmanı vardır o da diger bir kadındır.Kadınların arkadaşlık baglarını bir düşman oluştur tıpkı faşist uluslar gibi E feminist ideoloji geregi kadın düşman secilemiycegine göre düşman erkek olmalıdır.
K:E erkekler kadınlara kötü davranmıyor mu?
M:Tabiiki kötü davranışlar vardır ama bunu cinsiyete baglamamak gerekir zira erkek de erkege kötü davranabilir kadında kadına sadece iki cins arasındaki ilişkiyi alıp vurgulamak kötü niyetlidir ve cinsiyetcidir.Ki unutmamak gerekir ki bir erkegi kadınların deyimiyle ''piç'' erkek yapanda diger bi kadındır.
K:Kadınların seks metası olması hakkında ne düşünüosunuz?
M:Bunu söyleyen kadınlar esasında bu metalaşmayı kendi yapıyor.Metayı belirleyen degerdir.E siz sevişmeyi bir deger olarak belirleyip bir bedel koyarsanız, bunu meta haline sokan siz olursunuz
K:Peki bunu nasıl yapıyorlar?
M:Şöyleki sevişirim ama sevgili olmalıyız,evlenmeden olmaz vb.Sevişme karşılıgında şart koyulması yani bri alış veriş haline getirmek durumu.E bedel olursa deger olur, deger olursa da meta.Kadın kendi kendini meta haline getirir.Kadınlıgını sevişmesini metalaştırır alışveriş durumuna sokar
K:Argodaki verme kelimeside burdan geliyor sanırım
M:Sanırım öyle
K:Peki kadınların erkekleri yalancılıkla ve ne istedigini bilmemekle ve yalan vaatlerde bulunmasıyla suçlamasına ne diyceksiniz
M:Evet sonucları bu olabilir ama işin sebebine bakmak lazım.Kadın birşey ister erkek hayır der.Kadın bunu kabullenemez ve şart koyar ya bunu yaparsın ya da artık görüşmeyiz.Bu durumda iki seçenek vardır kadınla görüşmek istenirse ya dedigi yapılacak ya da yapılcagına dair vaat de bulunulacak.Erkegi bu duruma sokan tercihe zorlayan kadındır aslında ve esasında etik olmayan bu durumdur
K:Nasıl yani biraz açabilirmisiniz
M:Şöyle bi örnek vereyim.Birisinin elinde bir ekmek var.Ve siz açsınız.Elinde ekmek olan size ya aç kalırsın ya da şu dediklerimi yaparsın der.E siz ya aç kalcaksınız ya da denileni yapcaksınız.Burda kötü olan hangisidir?Ekmegi elinde bulunduran mı yoksa aç oldugu için bişeyleri vaat eden mi?Tabiyki aç olanı bu tercihe zorlayan etik dışı bi iş yapmaktadır
K:Peki ya erkeklerin aldatması?
M:Bir zamanlar birisi bu erkekler kadınları kimle aldatıyor yine kadınlarla değil mi diye sormuştu.Esasında olay kadın ya da erkek aldatması degil aldatmaktır.Lakin şöylede biyolojik etkenler var.Kadın dogası geregi bir kere döllenir senede, erkek ise yaşı ve saglık durumu elverdikce sınırsız dölleyebilir.Kadın bu durumda bir saglıklı döl alımıyla üremesini devam ettirebilir.Erkek ise işçi arıdır ve dogası geregi güdülerinde dölleme vardır.Ama sahiplenici ve mülkiyetci kadınlar bunu kabullenmek istemez bu doga durumunu doğaya ve güdülere ket vurarak aldatmak olarak kötülerler.
K:Hmm kadın düşmanı olarak adlandırabilir miyiz sizi?
M:Kesinlikle hayır kadınları cok severiz yalnız kadınlar ödipal dönemi yaşayamadıkları için yani ne baba ne de anne sembolleriyle özdeşleşemedikleri için malum erkek bunu penis objesiyle aşar kastre ödipal kompleks falan filan işte bu sebepten ötürü kadınlar normal sosyalleşemezler sorunludurlar biz bunu kabul ettik sadece kendilerinin kabullenmeleri lazım bizim onlarla bi sorunumuz yok onların kendileriye sorunu var bizim istedigimiz durumu bize yüklememeliridir konunun bizle alakası yoktur
K:Kadınlar bu dünyanın bu kadar kötü olmasını erkeklerin varlıgına baglıyor
M:İşte bu en komik savdır zira dünyadaki bütün insan populasyonunun varolmasını saglayan yine kadınlardır sonucta doguran onlar.Yani bi nevi yaratan onlardır.Yaratan onlar yarattıklarını suclayanlar yine onlar.O yuzden aslında konunun bizle alakası yoktur bu kadınlar arasında bir sorundur.Bu yüzden biz Az Bi Salın Da diyoruz.
K:Peki Mahmut bey dernekte ne gibi faaliyetlerde bulunuyorsunuz?
M:Pişpirik,okey,batak ve açık kapalı poker partileri düzenliyoruz.Mangal filan yapıyoruz
K:Eğitim durumunuz nedir
M:Ben ilkokul terkim ama çok kitap okurum
K:Anladım eklemek istediginiz bişey var mı?
M:Dediklerimi anlamak için okuyuculara tavsiyem Artur Şopenaurun Aşkın Metafiziği’ni erkek ve kadın dogasını anlamak için okusunlar.Ve John Berger’in Görme Biçimleri adlı kitabı kadının kendine bakışı hakkında ipucları verebilir
K:Teşekkür ederiz
M:Ben teşekkür ederim
Not:Bazı aklı kıt insanlar için karakterlerin hayal ürünü oldugunu söyleme gereği duyuyorum e böyle bir dernektte yok tabiyki ama ileride olabilir.Ha fikirlere gelince hertürlü çürütmeye açıktır tabii ki